Les Aules per la Gent Gran a Catalunya les va introduir a la UB. entre el 1978 i el 1980.
L’Associació Aules d’Extensió Universitària per al Temps Lliure, es va constituir el 10 d’abril de 1996. Es registra amb el núm. 18.555, Secció 1a del Registre de Barcelona al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, el 17 de Setembre del mateix any.
Aprovats els Estatuts, s’establí l’acord de col·laboració entre l’Associació i la Universitat Autònoma de Barcelona.
El primer curs s’inicia 1996-1997 amb 16 alumnes inscrits.
Els fins de l’associació són d’àmbit formatiu entès en el sentit d’oferir una formació permanent mitjançant el tractament de diferents temes, que amb el suport dels especialistes adients, ajudin a reflexionar, pensar, estudiar i dissentir, per tal de potenciar el creixement personal i la comprensió i convivència col·lectiva.
Per aconseguir les seves finalitats, l’associació realitza les següents activitats:
Encarregar i col·laborar amb l’ICE per aconseguir els objectius de l’ensenyament programat mitjançant la signatura d’un Conveni Anual amb el Rectorat de UAB en el que sol·licitem la programació i execució de cursos per als nostres associats.
Directora ICE: Anna Cros Alavedra · 935 811 077 · anna.cros@uab.cat
Responsable ICE vs. AEU: María Dalmases Amella · 935 811 650 · maria.dalmases@uab.cat
Coordinador Acadèmic: Josep Masalles Román · josep.masalles@uab.cat
Secretaria ICE de la UAB (Barcelona) · 934 335 050 · 934 335 051 · aeu.santpau@uab.cat
Presidenta: Maria Alàs Borbón
Vicepresident: Ramon Marcet Forcada
Secretaria: Immaculada Moratalla Valls
Tresorera: Olga Cambray Gispert
Per la bona administració del fons recaptat com quota, que ens ajuda a finançar totes les despeses originades durant l’any per la nostra activitat, es porta un rigorós estat de comptes.
Posem a disposició dels alumnes tots els documents comptables per si els volen comprovar.
Agrairem la disposició d’aquells alumnes que vulguin fer una Auditoria de l’estat de comptes.
Acte solemne de tancament del curs anterior on es fa balanç de l’any transcorregut tant en l’aspecte econòmic com en el cultural, es renoven càrrecs, i s’aproven noves propostes o es justifiquen actuacions i situació d’alguns esdeveniments no conclosos.
AFOPA i Ajuntament Horta-Guinardó.
Col·laboració i relacions institucionals de profit per la nostra associació.
Important eina de comunicació i d’història de la nostra Associació. Amb participació dels membres de la Junta i de tots els socis. Fem l’esforç de mantenir-la i de visitar-la.
És important el tractament de dades per Internet.
No solament per accedir i treballar amb la pàgina Web sinó pel tractament de totes les activitats acadèmiques i lúdiques que es produeixen, per exemple, l’accés als apunts dels professors a l’aula virtual…
Per tant és necessària la disponibilitat d’ordinador i, tenir correu electrònic.
En el transcurs de l’any 2021 celebrarem els 25 anys de la nostra associació. A tal efecte s’ha constituït una comissió perquè prepari els esdeveniments necessaris per fer-ne una esplèndida celebració.
Per aquest esdeveniment, seran benvingudes totes les idees al respecte. Animem a la participació de tots els socis per portar-ho a bon port.
Pel temps de NADAL, per temptar la sort, reservem un dècim de loteria a disposició tots els socis que ho vulguin.
Tenim el costum de celebrar aquestes diades, amb un bon dinar, amb bona disposició i agermanament entre alumnes i també amb els professors.
La Festa de les Lletres és el nostre vaixell, insígnia, on és oberta la participació de tots els socis en aquest esdeveniment literari fent-nos participar del seu enginy i gust literari aportant els seus escrits en prosa o poesia.
Viatge promogut per l’associació i encarregat a una agència de viatges per tal que ens organitzi unes sortides a l’abast de Tothom, als països que els proposem.
Participem en les Obertures i Cloendes de curs amb una actuació lúdica, consistent en actuacions realitzades pels mateixos socis o contractades a l’exterior a tal efecte.